Ruta: Muralla Ibèrica de Montgròs

Text: Josep Grau (Montaltrek)  // Foto: Toni Buch
115

Sortim a fer Montseny, el paisatge que proposo és molt variat, passem per una part boscosa de pins i alzines, voregem grans camps oberts de gespa, entre ells el Golf de Can Muntanyà i emprenem l’aventura d’endinsar-nos i travessar un penya-segat, pel bell mig d’una vegetació selvàtica.

Aprofitem per anar a veure les Muralles de Montgròs, que són una peça única que els nostres avantpassats, en el Segle IV aC., els ibers ausetans, varen construir com a mitjà de defensa, en un indret envoltat de penya-segats i en el que tan sols s’hi podia accedir per aquest punt.

Hi ha escrits que asseguren que Anníbal amb el seu exèrcit i els seus elefants, va fer estada a aquest indret en el seu camí cap a Roma.

Itinerari: Circular | Durada: 3h 15 min. | Desnivell: 290 m. | Distancia: 10.6Km |
Track: Wikiloc: El castell de Montsoriu

COM ANAR-HI?

Deixem el cotxe a l’aparcament que hi ha al costat de l’Església de Sant Martí del Brull, a on hi ha el Centre d’Informació de la Muralla de Montgròs que només obre els caps de setmana.

Agafem el camí que va direcció Aiguafreda, que és la pista enquitranada i al cap de 650 metres, trobem a MÀ DRETA uns pilars de pissarra vermella i una pista d’asfalt, ENTREM en aquesta nova pista i la seguim, passant una caseta, que deixem a la dreta i tot just davant de la caseta entrem al bosc per un corriol que NEIX A L’ESQUERRA.

Arribats a una cruïlla, prenem el camí situat darrera de l’arbre i encara trobem una altra caseta de cap de setmana. Seguim a la dreta.

Arribats a una riera, hem d’estar atents, doncs hem de tornar a aquest punt; seguim i passem pel Golf de Can Muntanyà. El paisatge ha canviat, ara tot són camps de verd molt ben cuidats.

Seguint el nostre camí, trobem el Mas abandonat de Can Rovira. Aquí podem fer un descans per gaudir del paisatge i les muntanyes del Pirineu que es veuen des d’aquest punt.

Tornem enrere fins a travessar la riera i just després del primer revolt, comença un bosc a MÀ DRETA, ens hi endinsem, buscant un corriol molt poc marcat, gairebé inexistent, i el seguim.

Un cop estem al corriol, hem d’estar molt atents, ja que és molt poc fressat, amb tendència cap a la dreta i baixant fins a creuar el torrent, ara pugem per la vessant del davant, fins a trobar un camí ample.

Seguim el camí ample amb una forta pujada i ens porta a una pista en la que hi poden passar cotxes, seguim a LA DRETA i al cap de 500 metres, haureu arribat a la Muralla de Montgròs, que està vallada.

De tornada, repreneu l’última pista que heu agafat i sense deixar-la, us portarà al camí que va en direcció Aiguafreda.

Quan arribeu a aquesta cruïlla, heu de anar cap a L’ESQUERRA, i tot seguint el camí, tancareu el circuit de la sortida fins a arribar a l’Església del Brull, on trobareu el vostre vehicle.

Aquesta ruta és molt perdedora i no és aconsellable fer-la si no es disposa de GPS i el track corresponent.