Ruta: El Rocatell

Josep Grau.  MONTALTREK
172

Aquest mes, ens desplacem a l’extrem nord del Maresme, al mirador del Rocatell, el més representatiu i visible. Es tracta d’una sortida matinal, curta i agradable, perfecta per fer durant la primavera, quan el sol no és intens. Durant el recorregut ens trobarem:

Can Casellas: És un mas amb camps de conreu i bones vistes. Es troba a la vall de Tordera, on es conreen cirerers i perers.

Can Camps: És una masia a quatre vents amb una estructura peculiar. Està situada a prop de l’antic monestir de Roca-Rossa. L’edifici, actualment, es dedica a actes socials.

Can Montsant: Aquest mas dona nom a tota la zona. Consta d’una portalada, una finestra de pedra i una xemeneia característiques.

El Rocatell: Es tracta d’un mirador de la vall de Tordera des d’on podem observar, d’esquerra a dreta, Sant Llorenç del Munt, La Mola, Cingles de Bertí, el Tagamanent, El Pla de la Calma amb el Sui, Sant Celoni, Turó de l’Home, Les Agudes, La Riera de Gualba, Breda, Castell de Montsoriu, Castell d’Hostalric i, al fons, la Garrotxa i el Puigsacalm. Val la pena, doncs, seure i quedar-s’hi una estona a gaudir de les vistes.

Mines de Can Montsant: Són unes antigues mines de coure, un mineral que s’utilitzava per fer utensilis de la cuina. Aquestes mines van ser explotades a principis del s. XX i albergava 120 llocs de treball. S’extreien 170 tones de coure per any. D’aquesta manera, era una de les explotacions més importants de Catalunya, ja que també tenia altres minerals.

Itinerari: Circular | Durada: 3 h. | Desnivell: 120 m. | Distància:3,2 Km.
Època: Tot l’any.
Track a wikiloc: 2019- el rocatell -tordera

COM ARRIBAR-HI

La ruta comença a Tordera, a la rotonda del mercat setmanal. A Allà, agafem la carretera que va a Fogars de la Selva, la BV-5122 i a la següent rotonda prenem la sortida que va cap a Les Ferreres. Després, seguim els rètols que ens indiquen la direcció a Can Benet fins a arribar a l’Hostal de la Font del Llop, on podem aparcar.

Comencem a caminar. Prenem el camí de l’esquerra i, al cap de poc, a mà dreta trobem una barrera de fusta pintada de blanc i vermell amb un pilar que anuncia “Can Casellas i Can Montsant”. Així doncs, prenem aquest camí que, si és primavera, estarà ple d’enormes cirerers bords florits.
Mentre caminem, el primer mas que ens trobem és el de Can Casellas. Sense deixar la pista ampla, arribem a Can Montsant, que ens queda a la dreta. És interessant acostar-nos a la façana i observar-la.

Després, seguim, i a la propera cruïlla anem a la dreta. A uns 50 m, aproximadament, veurem com, davant nostre, hi ha unes roques que no semblen gran cosa però que, si ens hi enfilem, haurem arribat al Rocatell.

Un cop hàgim contemplat les vistes, tornem enrere fins a la cruïlla que hem passat i prenem el camí de la dreta que, al cap d’uns 300 m, veurem que a mà esquerra hi ha una pujada a un mirador, que prenem.

En aquest moment, a la dreta ens queda una petita plaça, però nosaltres seguim pel camí de l’esquerra i, al cap de poc, entrem en un corriol a mà dreta, que ens guiarà fins a les mines. És interessant que recordem aquest punt, ja que ens servirà per la tornada. Les pedres fent una mena de canal per conduir l’aigua ens poden servir per orientar-nos.

En cas que volguéssim entrar a les mines, ens hem d’enfilar pel talús que ens queda davant i que ens portarà fins a la boca. Un cop hàgim arribat, per tornar agafem el corriol i seguim a la dreta, on trobem una cruïlla que ignorem i continuem endavant, fins que el camí ens torna a la pista de Can Caselles i tornem per la dreta.

Finalment, a partir d’aquest punt només ens toca desfer el camí que hem fet a l’anada fins a l’Hostal de la Font del Llop, amb servei de bar.