Ruta: Sant Bertomeu de la Quadra

Josep Grau.  Montaltrek
140

Ruta molt recomanada per fer tot l’any, ja que és molt ombrívola, amb el seu component d’aventura pels més petits que és travessar vàries vegades un rierol de poc cabal, però que cal guardar l’equilibri per travessar-lo, si no… posarem els peus a l’aigua i se’ns refrescaran.

Aquesta caminada és fa per darrera de Collserola, i tot i estar a tocar de la gran ciutat barcelonina, estem en un paisatge boscós, igual a qualsevol poblet estigui perdut en plena muntanya.

Els seus 271 habitants formen un nucli que pertany al municipi de Molins de Rei. El nostre objectiu serà la Font del Bon Pastor i el Salt d’Aigua.

Itinerari: NO Circular | Durada: 1h 45 min. | Desnivell: 70 m. | Distància: 5.6 Km.
Track Wikiloc: Collserola (Rierada – Font del Bon Pastor)

COM ARRIBAR

Per anar-hi, un dels camins és per la Ronda de Dalt, de Barcelona, sortim per Sortida 8 Túnels de Vallvidrera i tot just passat el pagament, agafem la carretera de Vallvidrera a LA DRETA i la seguim un quilòmetre, fins a trobar una cruïlla, en què hi ha un semàfor i el Restaurant Català. Hem de girar a L’ESQUERRA i seguir per l’Avda. Verge de Montserrat i continuar per aquesta petita carretera, fins a arribar a l’aparcament del Restaurant CASTELLVÍ, situat entre els veïnats de Vallpineda i La Rierada.

Comencem a caminar en direcció Nord (com si tornéssim enrere per on hem vingut) i entrem al Carrer Sibèria, el segon trencant a mà dreta. (Vigileu que el primer trencant es C/Sibèria Interior i aquest NO l’hem d’agafar).

Anem seguint per aquest carrer, i poc després de passar una finca amb cavalls, trobem a MÀ DRETA un baixador d’uns 30 metres, és la FONT DE CAN CAMPRECIÓS.

Seguim per la pista, travessem una cadena i més endavant, una cruïlla amb 4 camins, hem de deixar la pista ampla i prendre el corriol que surt davant nostre amb un rètol indicador, hem de seguir cap a “La Floresta camí de passejada” (NO travessem el pont de pedra que hi ha en aquest punt).

Anem seguint per aquest corriol fins que el camí ens marca que travessem el rierol ­­-hi ha una petita fletxa en un arbre de la llera del riu- i anem seguint les giragonses que fa el camí, travessant el rierol vàries vegades. Als petits, segur que els encantarà.

El camí és estret i molt ombrívol, fins que arriba a un pla gran i sense arbres; seguim a MÀ DRETA i al cap d’uns 30 metres, entrem a dins del bosc per un corriol que allà comença.

Seguim aquest corriol i tornem a travessar el rierol i més endavant, veiem una cruïlla amb un camí A LA DRETA FENT BAIXADA i entre els arbres veiem una pedra plana d’uns 3 metres de llarg; prenem aquest desviament a LA DRETA.

El corriol es fa més estret i quasi al final, uns esbarzers semblen tapar el camí; darrere els esbarzers haurem arribat a LA FONT DEL BON PASTOR.

Després de fer les fotos de rigor, emprenem la tornada pel mateix camí, fins al pla buit que hem passat a l’anada.

Allà continuem a LA DRETA i a uns 50 metres, veiem una pomera molt gran i del seu peu, prenem un corriol que també surt a LA DRETA.

Parem l’orella, perquè al cap d’uns 5 minuts, sentirem la petita cascada que anem a visitar.

Tornem al pla que ja coneixem i seguim per LA DRETA, per un rial ample en una recta llarga i abans de girar, surt un corriol de la MÀ ESQUERRA fent baixada, el seguim i ens portarà al camí ombrívol pel que hem vingut.

A partir d’aquí, sols ens manca desfer el camí que hem fet a l’anada i arribar al cotxe, punt final de la nostra sortida.

Si voleu, en el Restaurant Castellví, tenen una granja d’animals domèstics que els petits poden visitar, mentre vosaltres gaudiu d’un merescut dinar.

Ara hem de baixar pel camí que baixa fent giragonses (vigilar amb el talús) fins al GORG DE LA GOJA i contemplar el SALT DE GUALBA amb tot el seu esplendor.

Ara ens toca desfer el camí, fins a tornar a trobar El Camí de Riells a Gualba, per on hem començat a pujar i girem a L’ESQUERRA. Passats uns 650 metres, veiem un senyal de tràfic de prohibit passar cotxes; és l’inici del PR C-211, indica també Gorg Negre, ens desviem A L’ESQUERRA.

Seguim el camí que passa per sota de Can Prats i en la propera cruïlla, continuem recte endavant; no deixem aquest camí que és ample i de bon fer.

Continuem i a partir d’ara hem d’estar atents a MÀ DRETA en què una fita de fusta, ens indica que hem d’entrar al bosc.

Abans d’entrar al bosc, continuarem pel camí de L’ESQUERRA i al cap d’uns 400 metres, veurem a baix el SALT DE L’EXCURSIONISTA.

Tornem enrere fins a la fita i entrem cap al bosc en una forta i curta pujada i en trobar un camí ample i molt planer, GIREM A L’ESQUERRA.

En un revolt, trobem inclinat, saludant el nostre pas, EL SURO GRAN, les seves arrels s’han obert pas amb els anys a través de la roca.

Ja estem a prop del GORG DEL DIABLE, que baixa com una cua de cavall.

Aquí podem donar l’excursió per acabada. I si volem aventura, ara és el moment de començar-la.

Travessem la riera i per l’esquerra del Salt del Diable surt un petit corriol que pugem caminant i grimpant; sortim del bosc i ens trobem dalt del Salt del Diable. Ara hem de saltar a l’altre costat (si el cabal d’aigua ens ho permet) i entrar a través dels matolls que surten a L’ESQUERRA.

Arribant a un congost seguim avançant pel costat dret i després del revolt que fa el congost haurem de grimpar una mica per la roca, buscar el corriol i en pocs metres haurem arribat al Gorg Negre.

Pel camí de tornada desfarem el que hem fet fins a arribar al cotxe.