Ruta: Turó de Morou

Josep Grau.  www.montaltrek.org
558

En aquesta època de l’any ens ve molt de gust anar al Montseny a veure com els colors de la tardor s’han ensenyorit del paisatge, o a veure-ho tot amb una fina catifa de neu.

Hotel de Santa Fe: A principis del segle XX, l’editor barcelonès Ramon de Montaner va comprar la Vall de Santa Fe amb la idea de fer-hi un hotel de luxe. Per proveir-se d’enllumenat  elèctric va fer construir un petit pantà al costat de l’hotel (L’Estanyol)  que  aviat fou insuficient, i al cap de 25 anys va fer construir el pantà que avui coneixem com a tal.

Can Casades: Antiga casa d’estiueig, restaurada per la Diputació i convertida en Centre d’Informació. Podem veure-hi gratuïtament un preciós audiovisual sobre el Montseny, amb uns efectes especials molt curiosos.

Can Lleonart: És un equipament pedagògic, creat l’any 1971 en una antiga casa d’estiueig. Va ser la primera escola de natura de l’estat espanyol. Les activitats que s’hi desenvolupen són: itineraris pedagògics, excursions guiades pel massís, sortides per a l’observació de la fauna, etc.

Turó de Morou: Cim de 1308 metres que és el de més fàcil accés des del massís del Montseny.

Empedrat de Morou: És una balconada rocallosa de granit, amb unes vistes espectaculars sobre La Vall de Santa Fe, Turó del Home i Les Agudes. També podem veure la Serralada Litoral. Antigament s’extreia el granit d’aquesta zona i es baixava amb mules per estrets corriols, tot un procés manual que ocupava força mà d’obra de la vall.

Avioneta estavellada: El març de l’any 2000, un pilot britànic de 71 anys, que anava de Múrcia a Perpinyà, va tenir un accident mortal amb una avioneta que portava 1239 hores de vol i que havia passat la revisió l’any anterior. La causa: el mal temps.

Itinerari: Circular | Durada: 3 h 15 min.
Distancia: 9,8 Km. | Desnivell: 467 m.
Track a Wikiloc: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/santa-feturo-de-morouempedrat-de-morouavioneta-estrelladapantano-de-santa-fesanta-fe-7906984

COM ANAR-HI?

Després d’aparcar el cotxe al davant del Restaurant/Hotel Santa Fe del Montseny, ens disposem a iniciar la nostra caminada; prenem un caminet cimentat  i seguim el rètol que posa “L’Empedrat de Morou – Can Lleonart” amb marques de color Taronja.

Travessem un pontet de fusta i just passat Can Lleonart prenem el SEGON camí que surt a la nostra DRETA.

Seguim per un camí ample, i quan aquest  camí gira 90º a la dreta, hem de deixar-lo i seguir recte endavant, per un corriol estret i mig amagat.

Anem pujant, per un camí pedregós i amb unes vistes molt generoses d’un bosc amb castanyers i faigs.

Arribats al cim (espai poc senyalat) continuem recte per un corriol molt poc marcat, però al cap de poca estona seguim un camí ample que baixa, fins a sortir als Empedrats de Morou.

Anem baixant i prenem el segon camí ample, que surt a mà esquerra, amb un rètol que diu: ”Camí de Riells”; passarem per una masia: a Can Font de Corts i continuant el camí, a uns dos cents metres, trobem un desviament a la DRETA i al cap de poc fem cap a l’avioneta estavellada.

Ja fetes les fotografies de rigor, tornem enrere fins a trobar el camí pel que baixàvem del Turó de Morou.

Continuem per la pista que hem deixat abans i ja no ens desviem fins arribar al Pantà de Santa Fe.

Enfilem el camí que va per la vorera de LA DRETA del Pantà de Santa Fe i seguint les marques, ens portarà a Can Lleonart, la casa que ja hem passat a l’anada. Ara sols ens queda resseguir el camí que ja hem fet a l’anada i ens portarà fins a l’Hotel de Santa Fe, on hem començat la nostra sortida d’avui.

Nota: si volem escurçar la ruta, podem deixar la visita de l’avioneta estavellada per un altre dia, i no fer aquest apèndix; això ens escurça la caminada en una hora. Quedant  el total de la ruta circular en unes 2 hores 15 minuts.