Un any més, Argentona es vesteix de primavera per celebrar la Diada de la Flor, una de les cites més emblemàtiques del calendari local. Durant tot el cap de setmana del 7, 8 i 9 de juny, els carrers del centre s’engalanaran amb espectaculars catifes de flors, realitzades per entitats i veïnat, en una gran mostra col·lectiva de creativitat i compromís amb la tradició.
La programació d’enguany inclourà tallers, mostres d’artesania, exposicions i propostes familiars, com el taller de remeis naturals o l’activitat participativa “Fes la teva”, una catifa oberta a tothom. Tampoc hi faltaran les actuacions itinerants ni la tradicional Trepitjada de les catifes, dilluns al vespre, a càrrec de la Colla de Geganters i Grallers d’Argentona. La Diada es completarà amb activitats permanents com l’Ou com balla al Museu del Càntir, l’obertura dels jardins de la Casa Puig i Cadafalch, la mostra de fotografia macro “Petites, però immenses” o la fira d’artesania a la plaça Nova i la plaça de Vendre.
L’ou com balla al Museu del Càntir
L’ou com balla consisteix en col·locar un ou buit damunt del raig d’una font i deixar que es mantingui giravoltant a l’aire, impulsat per l’aigua, i sense caure. Quan l’ou cau a la cistella, engalanada amb flors, rodola fins al raig i s’enlaira de nou. Si l’ou no es trenca durant tota la jornada es considera bona senyal de cara al cicle que comença. Es podrà veure al Museu del Càntir durant la Diada de la Flor d’11 h a 14 i de 17 a 20 h.