Vilassar de Dalt tanca l’agost amb la Festa Major de Sants Genís

Text: Redacció
759

Inscripcions obertes per al concurs d’arrosos de Festa Major de Vilassar de Dalt, un dels actes destacats de les festes de Sants Genís que tindran lloc al municipi entre el 23 i el 27 d’agost. Durant cinc dies s’han programat diferents activitats, en què la cultura popular s’apoderarà dels carrers de la localitat amb els gegants i el correfoc, entre d’altres.

Sants Genís 24

Del 23 al 27 d’agost Vilassar de Dalt celebra els Sants Genís. Els actes de la Festa Major començaran la tarda del divendres 23 amb la Geganit, una cercavila esbojarrada de la Colla de Geganters local per celebrar els 25 anys dels gegants d’en Pere Màrtir i la Genisa.

El dissabte 24 serà el moment de la ballada de sardanes al vespre (19 h) al mateix temps que arriben els gegants convidats per donar el toc de campana d’inici a la Festa Major i el pregó a càrrec d’Encarna Corbalán, implicada en l’activitat de les entitats del poble. A la nit, a la plaça de la Vila actuarà la Mercabanda, del programa Zona Franca de TV3 i acabarà amb l’actuació de la DJ Maki.

Diumenge 25 els gegants estaran exposats a la plaça de la Vila durant l’Ofici Solemne de Festa Major i després faran una mostra de balls amb les colles convidades. A la tarda (17.30 h) torna el concurs de menjar síndria, però no serà l’únic concurs i és que ja s’han obert les inscripcions pel concurs d’arrossos del dia 26, amb les propostes més originals que tindran premi per part dels veïns i veïnes que s’animin a participar. Això serà al migdia (12 h), però un cop caigui la nit començarà l’Akelarre, amb els diabòlics anònims cremant Vilassar de Dalt des del Parc de Can Rafart la nit abans que acabi la festa. I és que dimarts, 27 d’agost, el tradicional “Passi-ho bé“, amb una ballada final dels gegants, servirà de comiat de la Festa Major. Pots consultar el programa d’actes sencer fent clic a l’enllaç.

COMPARTIR