VIMA, referent en l’atenció centrada en la persona

Text: Redacció
861

Aquest 2025 bufen les espelmes del mig segle. El grup VIMA Residencial s’ha dedicat durant tot aquest temps a la gent gran amb la seva mirada d’atenció Centrada en la persona i acompanyant-los en el seu projecte de vida.

Des del 1975, quan Vicenç Vicente, fundador del grup, va obrir les portes de la primera residència de gent gran a Catalunya, a Arenys de Munt: Torre Salús-Arenys. Més tard, al 1979, ens van traslladar a l’Hotel de Dalt, que va convertir-se en la Residència Sant Martí. Des d’aleshores, l’atenció a les persones ha anat evolucionant amb la màxima qualitat i una atenció personalitzada.

Vicenç Vicente també va dedicar 21 anys de la seva vida a ser el president de l’Associació Catalana de Recursos Assistencials, compatibilitzant aquest càrrec amb el de president de Grup VL, del qual deriven els serveis de VIMA Residencial, marca que agafa el testimoni del grup el 2020 i gestiona set centres residencials arreu de Catalunya. Una marca amb els mateixos valors que definien fins aleshores a l’empresa i que “va permetre donar impuls a la innovació i millorar la qualitat assistencial” mentre que també va obrir la possibilitat d’assessorar a altres entitats del sector, explica l’actual directora general, Eva Vicente.

Els quatre centres maresmencs del Mirador de Mataró, Can Boada, la Residencia i Centre de Dia Laia o Vora Balís tenen en comú l’atenció integral a les persones que viuen i conformen el centre. “Tu tries, nosaltres ens adaptem” és la filosofia que apliquen des de VIMA Residencial. Acompanyen en el projecte de vida de les persones grans a través d’especialistes que tenen en compte tots els aspectes necessaris. Ho fan, per exemple, a través de la Unitat de Rehabilitació intensiva o la de Suport Especialitzat i trastorns de conducta. Des del centre, també han sigut els primers a impulsar un sistema de Prevenció i Protecció d’Abusos i Maltractament (SPPAM) amb el compromís ferm d’evitar aquests episodis i investigar possibles casos.

Des de VIMA utilitzen la tecnologia per millorar el dia a dia dels residents. Entre els diferents reptes de futur, hi ha la digitalització i l’ús de la IA en diversos àmbits orientats a la millora dels serveis a les persones per permetre monitoritzar i analitzar patrons de salut i evitar riscos; optimitzar la gestió de recursos i processos o millorar la comunicació i interacció amb els usuaris i les seves famílies. De fet, la relació amb la família és fluida i amb comunicació constant com a eix del tracte personalitzat que s’ofereix i oferirà. Perquè han arribat als 50 anys amb orgull per haver assolit aquesta fita i la celebren durant tot aquest any amb activitats amb les persones residents i familiars. Però és mig segle que sobretot posa la mirada posada en el futur: un futur on el respecte, la innovació i la qualitat humana continuïn sent els pilars de l’activitat diària dels centres de VIMA Residencial.

 

COMPARTIR