Ingredients: 1 cua de rap. Gambes vermelles. Festucs. Pebre vermell dolç. Cebes. Alls. 1 pot de crema de llet. Oli d’oliva. Sal.
Preparació: De la cua del rap en fem dos talls lligats amb el tall rodó. Els passem pel pebre vermell i els salem. Ho deixem tota una nit que maceri. En una cassola de terra, hi posem oli i saltem les gambes, les traiem i a continuació rostim el rap. Posem molta ceba tallada a la juliana i alls. Deixem redreçar el rap i triturem tot el contingut del suc posant-hi molts festucs com a picada. També hi afegim ara el potet de crema de llet. Quan el rap estigui fred, el fem a trossos com si fos un tall rodó i posem els talls a la cassola, on tenim la salsa triturada i colada. Queda una mica espès.
Quan l’escalfem per servir-lo, podem afegir-hi una mica de llet o aigua perquè no s’enganxi. Per servir-lo emprem la imaginació, ja que tot depèn de la distribució dels talls i de les gambes. També queda molt bé amb uns quants musclos de roca petits. Aquest plat el podem congelar tapant-lo molt bé.
Segueix a TRIBUNA Maresme la proposta culinària de la popular cuinera mataronina Àvia Remei. Pots trobar més receptes seves a la web www.aviaremei.com
BOUQUET D’A. BLANC 2013
Vi d’agricultura ecològica elaborat de forma moderna. Verema manual en caixes de 18 kg. Maceració pe·.licular pre-fermentativa. Premsat suau amb aprofitament exclusivament del most flor. Fermentació alcohòlica a temperatura controlada de 15ºC en dipòsits d’inoxidable durant 3 setmanes (cada varietat per separat). Criança sobre les seves lies durant 3 mesos fent batonage.
Color: Groc palla lluminós amb reflexos característics verdosos.
Aromes: Aromes frescos de flors i fruites blanques amb una suau fragància cítrica.
En boca: Entrada suau, evolucionant cap a sensacions afruitades amb una acidesa fresca i equilibrada. Estructura esbelta i sedosa. El final és llarg amb una persistència inspiradora del terrer. Caràcter mediterrani en estat pur.


