
La quarta edició de la Fira Mercat Modernista vestirà novament Canet de Mar d’aquest important moviment artístic, en una localitat en la qual n’ha quedat un destacat element patrimonial com a llegat històric.
La Fira Mercat compta amb un extens programa en el qual hi haurà el mercat d’artesans; un espai de ciutats modernistes; el pregó a càrrec de Jaume Bernadet Munné, “Jaumet”, de la companyia de teatre Comediants, centrat en les arts escèniques durant el període modernista; ball de tango i d’altres modalitats musicals argentines; taller d’oficis; fira de dibuix i pintura; menús modernistes i màgia, entre nombroses altres propostes d’aquest bigarrat escenari en el qual es barregen activitats lúdiques, patrimoni i promoció econòmica del municipi.
Pel que fa a l’àmbit cultural destaquen l’exposició temporal del fotògraf canetenc Eugeni Forcano: Fotografies 1960-1996, en el marc de la inauguració de la Casa Museu Ll. Domènech i Montaner; l’exposició fotogràfica Els indians en la intimitat i l’exposició de Lones Gegants Modernistes i Cilindres Modernistes.
Hi haurà, també, rutes i visites guiades per conèixer el ric patrimoni modernista de la localitat. En concret, visita guiada pel centre històric de Canet que inclou la Casa Roura i el Petit Palauet; com a novetat, la Ruta dels Indians, resseguint el patrimoni arquitectònic impulsat gràcies a la fortuna dels “americanos” i la Ruta Modernista carrilet “Castell de Santa Florentina”, entre d’altres visites que poden fer-se a la Casa Museu Ll. Domènech i Montaner i als panteons modernistes del cementiri municipal.
D’altra banda es comptarà, alhora, amb espais ambientats com un cotxe d’època de l’any 1927, per fer-se fotografies antigues; l’escenari Cafè Teatre, recreant un cafè teatre modernista amb actuacions; un espai lúdic infantil i tallers modernistes; activitats i jocs tradicionals per a infants i joves; l’Orient i el Modernisme amb comerciants que porten articles de l’Índia i la Xina; La Genuïna, espai ambientat d’època per fotografiar-se com ho feien els nostres avis i besavis; productes per degustar propis d’aquell temps a La Taverna de Cal Marsenc; El Cosidor amb expertes cosidores; la Plaça Mercat o a la Platja del Cavaió, el litoral a principis de segle, on es gaudirà de la teatralització de com “prenien els banys de mar” els nostres avis i besavis, entre d’altres propostes que tenen l’epicentre de l’animació de carrer i la intervenció a càrrec dels Comediants, teatre, conferències, cercaviles, jocs, gimcana, contes o dansa. Festa grossa modernista!


