Els 50 anys del Col·legi Parroquial Sant Feliu, en un llibre il·lustrat per Pilarín Bayés

David Farell i Garrigós.  Professor del Col·legi Parroquial Sant Feliu
1985

Fundada l’any 1961 per Mn. Raimon Canalias, l’escola Sant Feliu de Cabrera de Mar ha organitzat tota una sèrie d’activitats per a celebrar el seu 50è aniversari. El curs 2011-2012 ha estat farcit d’actes i alguns d’ells són dels que seran recordats durant força temps, com la “II Marxa Cabrera-Montserrat” que aplegà més de 40 membres de la comunitat educativa, o la realització de ‘cinc cinquantes’ simultanis, fets amb persones a diferents indrets de la població, els quals van ser fotografiats des d’un helicòpter.

Però sens dubte una de les fites més destacades de l’efemèride ha estat la publicació del llibre dels 50 anys de l’escola. Aquest ha estat il·lustrat per la reconeguda Pilarín Bayés amb el seu estil característic. És ja un llibre més de la col·lecció de Petites Històries –la núm. 273– que fa molts anys que publica l’editorial Mediterrània. Pel que fa al text, s’ha comptat amb la participació d’un bon nombre de mestres i antics pares.

Acompanyant les il·lustracions, el llibre relata el més destacat que ha succeït en els 50 anys de l’escola i ho fa en diferents apartats: ‘Els primers anys de l’escola’, ‘El col·legi es fa més gran’, ‘De celebració en celebració’, ‘La Fira de Santa Llúcia i el pessebre vivent’, ‘Cristiana, catalana i activa’ i ‘Encarant el futur amb un treball de qualitat’.

L’escola, de la qual el rector de Cabrera Mn. Raimon Canalias encara és el titular, compta avui amb més de 600 alumnes d’educació infantil, primària i secundària i un claustre de mestres i professors ben actiu. Sense perdre els orígens i amb una AMPA també il·lusionada, malgrat les dificultats actuals que vivim, hi ha la ferma convicció de continuar la tasca educativa fent avançar projectes innovadors: incorporant les novetats digitals, difonent la sostenibilitat formant part de les escoles del Maresme amb el distintiu d’Escola Verda, potenciant el coneixement de llengües estrangeres, treballant amb les altres escoles catalanes associades a la UNESCO, etc.

COMPARTIR