FESTIMATGE, Festival “Cinc Estrelles”

Text: Festimatge  // Foto: Cedides
1097

El FESTIMATGE,  Festival de la imatge de Calella, que tindrà lloc del 6 al 28 d’abril, converteix Calella en la ciutat de la imatge durant el mes d’abril. Tot el municipi es transforma i mimetitza amb la fotografia i el cinema, que ocupen la ciutat en tots els seus racons: sales d’exposicions, teatres, cinemes, hotels, restaurants, aparadors de botigues, centres cívics, bars, fins i tot la Capella de Sant Quirze n’ha volgut aquest any formar-ne part i acollirà un parell de projeccions de cinema.

Un any més, les dades de participació superen les d’anys anteriors. Al Trofeu Torretes de Fotografia s`hi han presentat 4.696 fotografies d’autors de 48 països diferents d’arreu del món, el que suposa un 25% més de fotografies que en l’edició anterior. El Trofeu Torretes de Curtmetratges ha rebut 296 curts a concurs, d’autors de 7 països diferents (Espanya, Estats Units, Argentina, Mèxic, Irlanda, Noruega i Lituània), davant dels 255 films presentats el 2012.

Xavier Rigola, President de Foto-Film Calella, destaca la importància d’anar fent créixer el festival, malgrat la realitat econòmica: “tenim menys subvencions, menys patrocinadors, menys infraestructures per manca de pressupost, però hem treballat per reduir les despeses al màxim”, sense perdre l’essència i el resultat es podrà veure a partir del proper 6 d’abril, que tindrà lloc l’acte inaugural amb la projecció d’un videomaping sobre la façana de l’Ajuntament, com ja es va fer en l’edició anterior i que va tenir una gran acollida.

Tot i comptar amb pocs recursos econòmics, el Festimatge ha demostrat ser un esdeveniment cultural de qualitat i amb una identitat pròpia, capaç d’atreure persones d’arreu del món. I així ho reconeix la Federació Internacional de l’Art Fotogràfic en atorgar-li “Cinc Estrelles”, la màxima puntuació per a un certamen de fotografia.

Una de les diferències més destacades respecte a d’altres festivals d’aquesta índole és la Trobada Internacional de 9,5mm, que enguany compleix 40 edicions, i que de tot l’Estat Espanyol només es realitza a Calella.

Activitats FESTIMATGE

Es fan 36 exposicions de diversos autors que es podran visitar durant tot el mes a diferents espais i punts de la ciutat: la principal, una exposició d’en Josep Maria Queraltó, a la sala d’exposicions de l’Ajuntament Vell; l’espai més important és la Fàbrica Llobet i Guri de Calella, 1.000m2 d’exposició on es poden veure diferents exposicions de fotografia en un mateix espai; i també, hotels, restaurants, associacions, aparadors de botigues…

Es visionaran una tercera part dels curts presentats, els que han estat pre-seleccionats com a finalistes. Principalment, les projeccions es fan al Teatre Orfeó de Calella durant la darrera setmana del FESTIMATGE, però en dies previs es fan altres passes a la Cafeteria La Tetera, a la Capella Sant Quirze de Calella i a una sala de l’Ajuntament Vell.

Respecte a la Trobada Internacional de 9,5mm és una trobada que té el seu propi tarannà i els participants vénen amb els seus treballs “sota el braç”. Es celebra el mercat del col·leccionista, a on es poden comprar tot tipus d’aparells i materials vinculats a aquest sistema. I es fa també una sortida cultural, enguany serà el Museu Dalí i el Museu de la Joguina, en la que participen totes les persones que assisteixen a la Trobada.

Una de les principals novetats respecte la darrera edició és la participació de nens i nenes. Cal destacar la sessió de curtmetratges per als més menuts que tindrà lloc a l’Ajuntament Vell el dissabte 13 d’abril. A més, es realitzaran projeccions de curts a la capella de Sant Quirze de Calella i algunes de les exposicions estaran protagonitzades per fotografies de gran format, fet també innovador d’aquesta vuitena edició del festival.

El FESTIMATGE és per tothom, per tots els públics, per totes les edats, per gaudir-lo, per viure’l, per passejar-s’hi i deixar-s’hi envoltar de les imatges, els colors, la màgia… un viatge a l’abast de tothom que el vulgui compartir. El FESTIMATGE et convida a fer Turisme d’Imatge a Calella del 6 al 28 d’abril.

Es pot consultar el calendari d’activitats a www.festimatge.org

COMPARTIR