Ha començat la temporada d’arts escèniques i música que fins al mes de juliol omplirà de propostes els principals espais escènics i musicals de la ciutat, sobretot a través de quatre cicles: la temporada estable de teatre i dansa, el Sortim en Família, el Fet a Mataró i la temporada musical del Foment Mataroní.

Teatre Monumental. Clara Segura, Marta Marco, Josep Maria Pou, José Sacristán, Carme Portaceli, Laia Santanach, Eduard Farelo i Laura Conejero són alguns dels noms de la nova temporada estable de teatre que començarà el pròxim 5 de febrer i s’allargarà fins al 28 de maig. La primera obre del cicle serà Señora de rojo sobre fondo gris, adaptació de la novel·la de Miguel Delibes i interpretada per José Sacristán.
Fora de la temporada al Teatre Monumental s’han programat altres espectacles i concerts com l’adaptació de l’Odissea que signa la coreògrafa mataronina Maria Rovira i el concert La Banda Municipal de Mataró (1912—1936): les músiques d’una època a càrrec de l’Agrupació Musical del Maresme, i La emoción de las coses o la caña dulce de Antonio Ma-chado, un espectacle de flamenc a partir de versos del poeta, organitzat per l’Associació Mataró Camina, entre d’altres.
Fet a Mataró. Una vegada més Can Gassol i el Cafè Nou seran els espais de la cuina de la creació amb el cicle Fet a Mataró. A Can Gassol companyies de circ, dansa, teatre i altres disciplines artístiques s’instal·len uns dies per treballar les noves creacions, abans de mostrar-ho al públic. En aquesta sala s’hi podran veure 6 assajos oberts: Latung La La en dansa de David Ymbernon (12 de febrer), Five Lines de Frau Trapp (24 de febrer), Rèquiem del Col·lectiu QllmEra (5 de maig), Proxima Centauri d’Oriol Borràs (19 de maig), Lady Panda de Clara Poch (11 de juny) o Condens de Magí Serra (25 de març).
Al Teatre del Cafè Nou, s’hi podran veure espectacles de companyies de Mataró i de la comarca: Sis petits somriures del Grup de Teatre La Palmera (22 de gener), La voz dormida de La Coquera (10 i 11 de febrer), Vivir para vivir de DSBOK2cia (11 i 12 de març), En estat d’alarma… de Clownverses (21 i 22 d’abril), el taller participatiu Fils d’Antonella d’Ascenzi (19 de maig) que es farà als Jardins de l’antic escorxador i Història d’una dona de la companyia – és + (1 i 2 de juliol).
El Teatre del Cafè Nou també acollirà concerts com el de Mireia Vives i Borja Penalba (12 de gener), els mataronins Citto i Sankki (18 de març), Meritxell Neddermann (1 d’abril). Al Cafè Nou hi tindran lloc els projectes de la Casa de la Música de Mataró com l’Escenari Vullbolos (4 de febrer), el Projecte Escenes (24 de març) i els Assortits de música i teatre, una iniciativa conjunta de l’Aula de Teatre i l’Escola Municipal de Música de Mataró que es podrà veure en diferents dates des del gener al maig.
Foment Mataroní. Concerts de cambra, concerts simfònics, sarsueles, cabaret… El Foment Mataroní amb el suport de l’Ajuntament de Mataró del 29 de gener al 2 de juliol proposa 12 concerts i espectacles al Teatre Monumental, a l’Espai F del Foment Mataroní, a l’Ateneu de Fundació Iluro i a l’Església de Sant Josep.
Sortim en família. Teatre, circ, música, titelles i dansa. Els petits de la casa podran triar i remenar entre les deu propostes que com cada any ofereixen el Grup Xarxa Mataró i Binixiflat, amb el suport de la Direcció de Cultura de l’Ajuntament.


