Es tracta de 28 activitats que permetran descobrir natura, patrimoni i tradicions.

El Parc de la Serralada Litoral ha obert el calendari 2026 de Passejades guiades amb un total de 28 activitats pensades per apropar el públic a la natura, la cultura i el patrimoni d’aquest espai protegit. Entre itineraris guiats, tallers, propostes familiars i sortides especials. El calendari d’enguany ofereix activitats repartides des del març fins al desembre. És imprescindible inscriure-s’hi prèviament a www.aulabgt.com.
El calendari es va obrir durant el mes de març amb tres activitats a la Roca del Vallès, Montornès del Vallès i Òrrius. A l’abril, Teià obrirà un bloc d’activitats dedicades a l’observació d’ocells amb una sessió teòrica el 11 d’abril, seguida de la sortida de camp el 12 d’abril. A finals de mes, el 25 d’abril, Vilanova del Vallès serà l’escenari d’una gimcana arqueològica teatralitzada, Aventura arqueològica: Els ibers a la serralada Litoral, i l’endemà, 26 d’abril, la Roca del Vallès acollirà Els ibers en família, un taller per aprofundir en el món iber construint una maqueta de poblat.
El mes de maig porta activitats especialment pensades per al públic familiar. El 9 de maig, Argentona acollirà Viu el conte: l’Iu i les Fonts, una aventura narrativa per descobrir les fonts del territori. La nit del 23 de maig, a Vilassar de Dalt, el Parc proposa Bestioles nocturnes, una sortida emmarcada en el Dia Europeu dels Parcs per observar papallones i altres insectes nocturns. El 30 de maig, també a Vilassar de Dalt, els més petits podran gaudir de Viu el conte: l’Àvia Remei, una sortida teatralitzada dedicada a les plantes remeieres. El mes es tanca el 31 de maig a Cabrils amb un taller de remeis naturals.
Al juny, el programa s’obre a temes ambientals més amplis: el 6 de juny, a Cabrera de Mar, es proposa construir un hotel d’insectes, i l’endemà, 7 de juny, Alella acollirà Entre pastures i llegat rural, una sortida centrada en la importància del sector primari. El 20 de juny, a Martorelles, els participants podran convertir-se en detectius del Parc en una gimcana de rastres d’animals, i l’endemà, 21 de juny, a Premià, continuarà la temàtica amb un taller de laboratori dedicat a identificar senyals de fauna. I el 28 de juny serà el torn de conèixer la terminologia local d’Òrrius referent als elements naturals i divulgar la tasca del projecte mOts.
La resta d’activitats es reprendran a la tardor, a partir del 20 de setembre. El programa es tanca al desembre amb dues activitats. El 13 de desembre, Premià recupera l’esperada sortida Anem a buscar el Tió, i el 20 de desembre, Vallromanes proposa “Festes Eco”, un taller per crear decoracions nadalenques sostenibles.


