L’Hospital Universitari de Mataró realitza la seva primera cirurgia robòtica de pròtesis de genoll

Text: Redacció
539

L’Hospital Universitari de Mataró ha realitzat la primera cirurgia amb el robot quirúrgic ROSA®, una tecnologia d’última generació per a la col·locació de pròtesis de genoll que optimitza la precisió de la intervenció i afavoreix una recuperació del pacient més ràpida i amb menys dolor.

El sistema permet intervencions ortopèdiques més segures i personalitzades, que representen una millora significativa per als pacients amb artrosi de genoll avançada que precisen una artroplàstia de genoll.

El sistema ROSA recull dades biomètriques abans i durant la cirurgia, que permeten crear un mapa 3D del genoll del pacient. D’aquesta manera, el cirurgià pot planificar l’operació amb detall i adaptar-la a l’anatomia única de cada persona. Això incrementa la precisió en la col·locació de la pròtesi i una millor alineació i balanç articular.

Cirurgia menys invasiva i amb beneficis per als pacients. La cirurgia robòtica també afavoreix una cirurgia menys invasiva, que pot reduir el sagnat i preservar millor els teixits tous. Altres beneficis per als pacients són: menor dolor postoperatori, reducció de complicacions i de reintervencions i recuperació funcional més ràpida, amb estades hospitalàries més curtes.

El projecte del nou Hospital d’Atenció Intermèdia de Mataró en marxa

La Generalitat de Catalunya ja ha adjudicat la redacció del projecte del nou Hospital d’Atenció Intermèdia (HAI) de Mataró, el centre que substituirà l’Antic Hospital Sant Jaume. El nou edifici s’ubicarà al davant de l’Hospital Universitari de Mataró.El calendari fixa que el projecte executiu ha d’estar acabat el maig de 2026. Després vindrà la licitació de les obres, la construcció i l’equipament de l’HAI.

El HAI de Mataró serà el segon centre d’intermèdia més gran de Catalunya, amb gairebé 18 mil metres quadrats de superfície construïda. Comptarà amb 244 llits d’internament i una gran àrea ambulatòria, en línia amb el nou model d’atenció intermèdia que està desplegant el departament de Salut.

COMPARTIR