‘Mataró cinc estrelles’: la nova iniciativa per posar en valor espais patrimonials de la ciutat

Text: Redacció  // Foto: Aj. Mataró
184

La Nau Gaudí, la Presó, la vil·la romana de Torre Llauder, la basílica de Santa Maria i el Conjunt dels Dolors i la Casa Coll i Regàs. Tots cinc estan reconeguts com a Béns Culturals d’Interès Nacional i conformen ‘Mataró cinc estrelles’.

Imatge de la presentació, aquest 23 de setembre a la Nau Gaudí. Foto: Aj. Mataró

La nova iniciativa proposa activitats durant nou dissabtes d’octubre i novembre i culminarà amb una proposta artística de llum als cinc edificis. El projecte planteja aquests equipaments com una constel·lació patrimonial capaç d’explicar prop de dos mil anys d’història de Mataró, des de l’època romana fins a l’arquitectura contemporània.

Nou dissabtes amb activitats

La primera programació de Mataró cinc estrelles es desenvoluparà durant nou dissabtes, del 3 d’octubre al 28 de novembre, amb activitats als cinc espais. El programa inclou visites guiades i escenificades, tallers familiars, espectacles, converses, exposicions i concerts, així com propostes vinculades a l’arqueologia, l’arquitectura i la història.

Entre les activitats previstes hi ha visites al Conjunt dels Dolors centrades en l’obra d’Antoni Viladomat i l’obertura del campanar de Santa Maria. A Torre Llauder s’hi faran visites i activitats familiars, mentre que la Nau Gaudí acollirà propostes familiars i visites escenificades vinculades a l’exposició Gaudí, Pagès i l’Obrera. La Presó oferirà activitats de creació contemporània i tallers familiars, i també hi haurà visites a la Casa Coll i Regàs.

Durant aquests dissabtes, els equipaments municipals —la Presó, la Nau Gaudí i Torre Llauder— ampliaran els seus horaris i no tancaran al migdia.

Cinc edificis sota una nova llum

Un dels moments destacats arribarà del 20 al 22 de novembre amb “A la llum de Gaudí”, una proposta artística vinculada a l’Any Gaudí 2026. Els cinc edificis acolliran intervencions creades específicament per a cada espai i basades en elements com la llum, l’aigua, el so, l’aire, la imatge i la tecnologia.

Les instal·lacions es podran visitar el divendres 20 i el dissabte 21 de novembre, de 18 a 24 h, i el diumenge 22, de 18 a 23 h. A la Nau Gaudí, la instal·lació Reflexos de Gaudí també es podrà veure els dies 27 i 28 de novembre, de 18 a 24 h.

 

COMPARTIR