
ERC supera CiU com a primera força política al Maresme
El nou mapa polític que ha deixat aquest 24 de maig ha modificat la correlació de forces al Consell Comarcal del Maresme. ERC ha desbancat CiU i s’ha situat com a primera força amb una representació de 9 consellers (en tenia 4). CiU, ha passat de 12 consellers a 9. El PSC passa de segona a tercera força amb 6 representants. La CUP dóna un important salt i passa d’1 a 3 representants. El PP pateix l’arribada de Ciutadans. Els populars es queden amb 2 representants i Ciutadans entra al CCM amb 2 consellers. De la seva banda, ICV manté els 2 representants.
Majoria absoluta per a Ara Vilassar a Vilassar de Dalt
ARA Vilassar aconsegueix la majoria absoluta amb 7 regidors i el 45% dels vots en una jornada electoral que va tancar amb una participació del 58%. Del total dels 6.898 vilassarencs que podien votar a Vilassar de Dalt ho van fer 3.926. Amb una participació del 57,2%, tres punts més que l’any 2011 (54,5%), ARA va ser la força més votada a Vilassar de Dalt aconseguint la majoria absoluta amb 7 regidors i el 45% dels vots (1.755). La coalició CiU-CEV se situa com la segona força amb el 17,5% dels vots (688) aconseguint 2 regidors. La sorpresa la va donar la CUP amb el 15,2% dels vots (599) i passar de no tenir representació al consistori a tenir 2 regidors. El PP va tenir el 7,6% dels vots (299) i el PSC el 6,6% (260) aconseguint 1 regidor respectivament. De vots en blanc se’n van comptabilitzat 150 i de nuls 50.
ERC + SxA aconsegueix la majoria absoluta a Alella
Esquerra Republicana + Sumem per Alella (ERC+SxA) amb el 48,24% dels vots va ser la llista més votada a Alella a les eleccions municipals celebrades el passat 24 de maig. La llista encapçalada per Andreu Francisco suma set regidors, un més que als passats comicis, i aconsegueix la majoria absoluta a l’Ajuntament d’Alella. La candidatura de Gent d’Alella (Gd’A) conserva els dos regidors assolits el 2011 amb el 12,75% dels vots. Convergència i Unió (CiU) perd dos regidors i es queda amb un, amb el 11,49% de les paperetes. Alternativa per Alella-Candidatura d’Unitat Popular (APA-CUP), que es presentava per primera vegada, entra a l’Ajuntament amb un regidor després de rebre el suport del 9,23% dels votants. El Partit Popular manté l’únic representant que tenia amb un 7,46% de vots. Alella Primer-Candidatura de Progrés (AP-CP) també obté representació amb un 6,99% dels vots. La llista d’Unió Municipal de Catalunya (UMdC) es queda fora del Consistori amb un 2,14% dels vots. La participació va ser del 59,49%, un percentatge lleugerament superior al de fa quatre anys quan van votar el 58,29% dels electors. L’acte de constitució del Consistori es farà el dissabte 13 de juny a les 12h a la Sala de Plens de l’Ajuntament.


