Desescalada cinematogràfica

Jesús Gonzàlez.  @jesusgonnot
246

A aquestes alçades d’any, ja podem afirmar que 2020 ha estat un dels més nefasts si tenim en compte la totalitat de la producció cinematogràfica a tot el planeta (des de l’escriptura del guió a l’exhibició a sales). Rodatges paral·litzats, festivals ajornats o anul·lats, sales al 30% de l’aforament màxim i molt altres elements fan que la indústria tremoli quan sent el nom de la bèstia (coronavirus, per si no ha quedat clar).

Després d’un estiu d’estrenes i reestrenes una mica aigualit, entre finals d’agost i inicis de setembre s’han produït dos esdeveniments que han revifat les tertúlies i debats cinematogràfics per diversos motius. Tenet ha estat la gran estrena de l’any (afirmació que no s’hauria de llegir com a judici de valor per part de qui això signa sinó com a aposta econòmica). Nolan és sempre un valor segur, tal i com ho demostren el seus fans que han omplert les sales en massa. I, en certa manera, hem d’agrair al seu estudi que hagi tingut la valentia d’estrenar-la en cinemes tot i saber que la recaptació no seria igual que si s’hagués estrenat en època pre-virus (algú se’n recorda ja d’aquesta època daurada?). La pel·lícula no és més que un enrevessat film estil James Bond que planteja un potent joc temporal bidireccional (he intentat no fer spoiler). Com passa sempre en Nolan, les escenes d’acció (aquí rebobinades en algunes ocasions) són bastant fluixes i les interpretacions no estan a l’alçada de la inversió (exceptuant, òbviament, Branagh i Pattinson).

L’altre gran esdeveniment (i així ha estat venut) és l’estrena de Mulan, una nova versió en acció real del no tan clàssic de Disney que ha anat directament en la nova plataforma de vídeo però que només es pot veure abonant-se a la versió premium. Disney és un ambiciosa companyia interessada, bàsicament, a fer molts diners. Aquesta estratègia, però, s’ha convertit en un arma de doble fulla. L’interès pel film ha fet que la plataforma aconsegueixi més adeptes (i continuarà creixent de cara al Nadal); a més, ha fet caixa amb el petit suplement extra. Però també, no ho podran negar, Disney ha perdut l’oportunitat d’estrenar al cinema (temen de contagis massius familiars per coronavirus?) i Mulan, 3 dies després de la seva estrena, ja disposava de còpies piratejades en HD a tot el món. Potser el motiu de l’estrena en plataforma, tal com ja va passar amb Artemis Fowl (algun fan a la sala?), és que la cinta de la guerrera xinesa compta amb un fluix guió que fa aigües i que, en pantalla gran, hauria naufragat.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

El teu comentari
Entri el seu nom aquí