Ruta: Sant Andreu de l’Arboceda des de Can Carreres

Text: Josep Grau (Montaltrek)  // Foto: Mari Carmen Areales
284

Una sortida matinal tranquil·la per a tota la família, a prop i amb uns corriols que ens faran sentir embolcallats com si fos una sortida en ple Pirineu. Si la fem en temporada de bolets, de ben segur que en trobarem uns quants. El nostre punt de sortida és a sobre de Calella, al cim de la urbanització de Can Carreres. Punts d’interés:

Sant Andreu de l’Arboceda, és el punt de destí de la nostra sortida. Antigament era la capella de l’antic veïnat de la serra de Can Carreras, coneguda com l’Arboceda. Va tenir un paper rellevant del segle XI al XIII, a partir d’aquí, i coincidint amb l’expulsió dels moros de València i de Mallorca, l’any 1235 ja trobem les primeres edificacions a la plana, tocant al mar, del que seria l’embrió de la futura Calella. Des d’aquell moment, els habitants dels masos es van desplaçant cap al pla, de tal manera que a principis del segle XX ja no hi quedava cap habitant. El 2013 l’Agrupament Escolta Montnegre de Calella va adquirir la finca de 0,8 Ha. El 2018 la diputació va donar una subvenció per restaurar-la i cobrir-la. Així doncs, actualment està en reconstrucció.

Creu dels Tres Termes: És un coll amb una fita formada per una gran pedra i una creu, on coincideixen els termes municipals de Tordera, Pineda de Mar i Sant Cebrià de Vallalta.

Itinerari: Circular | Durada:  2:15 h | Desnivell: 190 metres |
Distància:  6,8 Km | Època: Tot l’any
Track: Sant Andreu Arboceda –des de Can Carreres

COM ANAR-HI?

Inici: Sant Andreu Arboceda, en cotxe, des de Can Carreres. Iniciem l’apropament en cotxe, a partir de l’Hospital de Calella. Anem pujant per la carretera d’Hortsavinyà i poc abans dels 2 Km travessem l’autopista per sota i ens desviem A LA DRETA per la carretera de Can Carreres.

Anem pujant i resseguim el carrer de Lloret fins que abans d’un revol molt sobtat a l’esquerra prenem el carrer LLAVANERES i quan s’acaba el tros asfaltat, aparquem i comencem la nostra ruta.

Comencem a caminar per la pista ampla de sorra que comença i al cap d’uns cent metres, prenem un corriol que surt a ESQUERRA. No el deixem i trobarem una cruïlla amb un rètol que diu “el camí de la Ninfa”, nosaltres l’ignorem i seguim pel camí que veníem.

Després d’un repetjó, el corriol acaba en una pista ampla, seguim a la DRETA en baixada, fins que arribem a una placeta que és el Collet de Sant Andreu.

Prenem el corriol que surt del fons de la placeta, recta en la direcció que venim (entre una pista ampla i un cartell informatiu de camins), i al cap d’uns 100 metres haurem arribat a l’ermita reconstruïda de Sant Andreu de l’Arboceda.

Un cop hàgim contemplat les restes d’aquesta construcció de fa quasi mil anys, tornem enrere al Collet de Sant Andreu (la placeta que hem deixat fa poc) i continuem per la pista ampla que ens queda just a LA DRETA i sense deixar-la, al cap d’uns 600 metres, haurem arribat a la Creu dels Tres Termes.

El camí de tornada el farem pel mateix lloc. Hem de tenir en compte que a la tornada, des del Collet de Sant Andreu, haurem de prendre la segona cruïlla que surt a l’ESQUERRA.